Krizin ağır hasar verdiği otomotiv sektörü birbiri ardına sürpriz gelişmelere neden oluyor. Volkswagen ve Porsche'nin birleşmeyi kararlaştırması ardından, iflas korumasındaki Amerikan Chrysler'in Fiat tarafından devralınmasında olumlu adımlar atılıyor. Chrysler'in başına Fiat'ın CEO'su Sergio Machhione'nin atanması beklenirken, Chrysler'in Fiat'in lüks otomobil markası Alfa Romeo'nun teknolojisini kullanarak ABD'de üretim yapacağı öne sürüldü.
Diğer yandan, dünyanın en büyük otomotiv şirketi Japon Toyota, Mart 2009'da sona eren mali yılda 4.4 milyar dolar zarar ettiğini açıkladı. Kriz nedeniyle ihracatında ciddi oranda bir gerileme yaşanan Toyota'da Mart 2010'da sona erecek mali yılda zararın 8.5 milyar doları bulabileceği öngörüldü.
Bu arada, iflasın eşiğindeki Amerikan otomotiv şirketi General Motors, yılın ilk çeyreğinde 6 milyar dolar zarar açıklarken, şirket aynı dönemde faaliyetlerini sürdürmek üzere 10.2 milyar dolar nakit kullandı. Yeniden yapılanma amacıyla 1 Haziran'a kadar planını netleştirmeye çalışan General Motors CEO'su Fritz Handerson, "İlk çeyrek bilançosu, yeniden yapılandırma planının ne kadar önemli olduğunu ortaya koyuyor" dedi. GM geçen yılın aynı döneminde 3.3 milyar dolar zarar açıklamıştı.
Cautionary Questions – RoboPod and the Perpetual Money Machine
-
Thanks for your questions – fielded this time with the able assistance of
Jacob Goldstein, the author of Money: The True Story of a Made Up Thing.