
Tüketimdeki daralmayla vergi gelirleri dayanıklı tüketim mallarında yüzde 35.3, petrol ürünlerinde yüzde 5, şans oyunlarında yüzde 4.8 ve alkollü içkilerde yüzde 4.4 olarak gerçekleşti.
Diğer yandan, küresel ekonomideki olumlu işaretler, Nisan ayında Türkiye'de de tüketici güvenine destek verdi. Türkiye İstatistik Kurumu ve Merkez Bankası tarafından her ay ortaklaşa düzenlenen, tüketicilerin harcama, davranış ve beklentilerinin değerlendirildiği 'Tüketici Eğilim Anketi'nde Nisan ayında 8.5 puanlık yükseliş gözlendi.
Son dört aydan bu yana artan tüketici güveni 80.75 puana çıkarak geçen yıl Kasım ayında gördüğü dip noktasının 12 puan üzerine çıktı.
0 comments:
Yorum Gönder