Mali krizin etkisiyle havayolunu tercih eden yolcu sayısının azalması, havayollarının zarar etmesine yol açıyor. Avrupa'nın üçüncü büyük havayolu şirketi İngiliz British Airways, 31 Mart'ta sona eren mali yılda 401 milyon sterlin zarar etti.
Geçen yılın aynı döneminde 922 milyon sterlin kar eden şirket, böylece 2002'den bu yana ilk defa zarar etmiş oldu. Şirket, böylece British Airways'in 1987 yılında özelleştirilmesinden bu yana en yüksek zarar rakamını da açıkladı.
British Airways CEO'su Willie Walsh, "Krizin etkisiyle havayolu sektöründeki bozulma tüm tahminlerimizin üzerinde. Yakın gelecekte herhangi bir iyileşme de beklemiyorum, pazar koşulları çok çetin" dedi.
Geçen yaz aylarından bu yana 2 bin 500 kişinin işine son veren havayolunun, masrafları kısmak amacıyla personel çıkarmaya hız vermesi bekleniyor.
Ekonomistler, havayolunun gelirlerinde önemli yer tutan uzun seferlerin hacminde yüzde 13 gerileme yaşandığına dikkat çekerken, domuz gribi tehdidinin yoğunlaşmasıyla havayolu trafiğinin daha da azalacağını öngörüyorlar.
Cautionary Questions – RoboPod and the Perpetual Money Machine
-
Thanks for your questions – fielded this time with the able assistance of
Jacob Goldstein, the author of Money: The True Story of a Made Up Thing.
0 comments:
Yorum Gönder