21 Aralık 2009 Pazartesi

Hükümet özelleştirmeye hız verecek

Krizin baskısıyla bozulan bütçe dengelerini gidermek amacıyla özelleştirme uygulamaları hızlandı. Bu yıl özellikle elektrik dağıtım ve şeker fabrikalarının satış ihalelerine yoğunlaşan ekonomi yönetimi, elektrik dağıtım özelleştirmesini yıl sonuna kadar tamamlamayı hedefliyor. Halen ihale sürecinde bulunan 4 elektrik dağıtım bölgesi ile 52 akarsu santralinin özelleştirme ihalesinde son teklifler Şubat ayında alınacak. İhale ilanı verilen B grubu şeker fabrikalarında teklifler Ocak ayı sonuna kadar alınacak. Yılın son çeyreğinde ise elektrik dağıtım ve şeker fabrikalarının özelleştirmesi hız kazandı. Üç elektrik dağıtım bölgesi ihalesinde alınan tekliflerin toplamı 1 milyar 153 milyon dolar olurken, Kastamonu, Kırşehir, Turhal, Yozgat, Çorum ve Çarşamba Şeker Fabrikaları'ndan oluşan porföyün ihalesinde en yüksek teklif 606 milyon dolar olarak gerçekleşti. Özelleştirmede yılın en önemli gelişmesi ise Milli Piyango ihalesinin iptaliyle yaşandı. 7 Mayıs'taki ihalede katılımcıların, kapalı zarfların dışında herhangi bir artırım yapmaması nedeniyle ihaleler iptal edildi.

0 comments:

Yorum Gönder