7 Ağustos 2009 Cuma

Fannie üçüncü kez Hazine'ye el açtı

Krizden ötürü batmanın eşiğine gelmesi ardından geçen yıl ABD Hazinesi tarafından kurtarılan mortgage şirketi Fannie Mae, üçüncü kez hükümtten yardım istedi. Fannie Mae, yılın ikinci çeyreğinde 15.2 milyar dolar zarar açıklaması ardından Hazine'den 10.7 milyar dolar yardım talep etti. Fredie Mac ile birlikte morgtgage piyasasında düzenleyici konumundaki Fannie Mae, Mart ayında da Hazine'den 15.2 milyar dolar yardım almıştı. Analistler, gayrimenkul sektöründeki bozulmanın sürmesi ve mortgage borçlarının ödenememesinden kaynaklanan sorunların artmasıyla zarar miktarının daha da artabileceğini ifade ediyorlar. Fannie Mae ve Freddie Mac şimdiye kadar hükümetten 200'er milyar dolar yardım almıştı. Fannie'nin son isteğiyle birlikte bu şirketler Hazine'den şimdiye kadar 96 milyar dolar ek yardım talebinde bulunmuş oldu. Amerikan hükümeti, gelecek yıldan itibaren bu şirketlerdeki devlet kontrolünden vazgeçerek ortak bir yapıya kavuşturmayı hedefliyor.

0 comments:

Yorum Gönder