28 Kasım 2010 Pazar

AB ve IMF'den İrlanda'ya 85 milyar Euro

AB Maliye Bakanları, İrlanda'ya 85 milyar Euro'luk yardım verilmesine yönelik paketi Brüksel'de yaptıkları toplantıda onayladı. Paket çerçevesinde yardımın 35 milyar Euro'luk bölümü bankaların sermayelendirilmesi için kullanılırken, kalan bölümü hükümet harcamalarının finansmanı için kullanılacak. Kredinin faizi yüzde 5.8 olurken, AB ve IMF'nin Mayıs ayında Yunanistan'a verdiği kredinin faizi yüzde 5.2 düzeyindeydi. Planı değerlendiren İrlanda Başbakanı Brian Cowen, İrlanda için olabilecek en iyi anlaşmayı yaptıklarını söyledi. Cowen, "Yardım anlaşmasıyla sorunları gerektiği gibi değerlendirip çözüme ulaştırabilecek şekilde kritik bir süre kazanmış olduk" dedi. 85 milyar Euro'luk yardım paketine İrlanda Hükümeti 17.5 milyar Euro destek verirken, AB 45 milyar Euro tutarında yardım verecek. AB'nin yardım miktarı içinde İngiltere, İsveç ve Danimarka ile yapılan ikili anlaşmalarla elde edilen fonlar da yer alıyor. IMF'nin İrlanda'ya vereceği kredinin toplamı ise 22.5 milyar Euro'yu buluyor. Paket çerçevesinde İrlanda, bütçe açığının milli gelirin yüzde 3'üne indirilmesi konusunda 2015 yılına kadar en az bir yıl kazanmasını sağlamış oldu.

0 comments:

Yorum Gönder