9 Ağustos 2010 Pazartesi

BEDAŞ ihalesi Karamehmet ortaklığına gitti

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından Türkiye'nin en büyük elektrik dağıtım bölgesi olan Boğaziçi Elektrik Dağıtım'ın (BEDAŞ) özelleştirilmesi için gerçekleştirilen ihalede en yüksek teklifi 2.99 milyar dolar ile İş-Kaya İnşaat&MMEKA Makine verdi. Türkiye elektriğinin yüzde 14'ünün tüketildiği ve İstanbul'un Avrupa yakasına hizmet veren Boğaziçi Elektrik Dağıtım Bölgesi için açılan ihaleye toplam 10 şirket katıldı. Uzmanlar, ihalede ortaya çıkan rakamın beklentilerin çok üstünde olduğunu, bugüne kadar gerçekleştirilen ihaleler ve bölgenin tüketim miktarı dikkati alındığında tutarın 2 milyar dolar civarında gerçekleşmesini bekliyorlardı. İhaleyi kazanan ortak girişim grubundaki MMEKA'nın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kazancı, ortakları Çukurova Grubu'nun sahibi Mehmet Emin Karamehmet ile güçbirliği yaptıklarını belirterek, "Türkiye'de bir çok sektörde liderlik etmiş Karamehmet ile konuştuk ve İstanbul elektrik dağıtım bölgesini almaya karar verdik. Bugün de onu gerçekleştirdik" dedi.

0 comments:

Yorum Gönder