25 Haziran 2010 Cuma

Kartlı tüketim Mayıs'ta yıllık bazda yüzde 3.1 arttı

Öncü göstergelerdeki iyileşmenin etkisi ve yapılan indirim kampanyaları tüketim verilerine olumlu yansıdı. Merkez Bankası danışmanlarından Ercan Türkan'ın oluşturduğu ve "e.t.t.e" olarak adlandırılan kartlı alışverişe dayalı tüketim endeksine göre, Mayıs ayında nominal tüketim önceki aya göre yüzde 3.1, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8.5 arttı. Endeks çerçevesinde tüketimin geçen yıla göre yüzde 8.5'lik artmasında en önemli katkıyı 2.1 puan ile beyaz eşya, bilgisayar ve mobilya tüketimi yaparken, bu sektörü 1.1 puan ile akaryakıt ve 0.8 puan ile gıda ve giyim mal grupları yaptı. Vergi indirimleri olmamasına karşılık Türk Lirası'ndaki değerlenmenin yaptığı katkıyla bilgisayar ve beyaz eşya tüketiminin artması dikkat çekti. Enflasyondan arındırıldığında toplam tüketim önceki aya göre şüsre 3.9 artarken, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 1.8 tüketim geriledi. Bu gerilemede özellikle gıda-içki ve tütün mal grubu fiyatlarındaki artış etkili oldu. Gıda tüketimi önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8.6 azalırken, gıda dışı tüketim yüzde 1.9 artış gösterdi.

0 comments:

Yorum Gönder