29 Nisan 2010 Perşembe

Krizin bulaşmaması Yunanistan'a desteğe bağlı

Avrupa Merkez Bankası Başkanı Jean-Claude Trichet, Yunanistan'a yönelik sorunların yayılmaması için Euro Bölgesi'nin hızla bu ülkeye destek vermesi gerektiğini söyledi. Almanya'nın Münih kentindeki ekonomi kongresinde konuşan Trichet, "Euro Bölgesi'nde yaşanan kargaşanın önüne geçmenin tek yolu, güçlü bir kararlılıktan geçiyor" dedi. Diğer yandan Yunanistan hükümetinden bir yetkili, Avrupa Birliği ve IMF temsilcileriyle yardım için yapılan görüşmelerin en geç yarın akşama kadar sonuçlandırılacağını söyledi. Bu arada, şimdiye kadar yardım konusunda istekli davranmayan Almanya'da hükümet Yunanistan'a yardım etmek amacıyla 8.4 milyar euro tutarında yardım vermeye hazırlanıyor. Alman milletvekillerinin, yardım verilmesine yönelik desteği 7 Mayıs'a kadar onaylaması bekleniyor.

0 comments:

Yorum Gönder